KommuneProfilen ... Statistikk og Nøkkeltall for din kommune

Skip Navigation Links Skip Navigation Links Skip Navigation Links
Bedrifter og foretak  > Bedriftsstruktur etter næring > Din region
Modulen viser næringsstrukturen i regionene - basert på antall bedrifter i ulike næringer.
Tabell 1 viser antall bedrifter i næringsområdene - mens tabell 2 viser den prosentvise fordelingen.
Næringskodene bygger på Standard for Næringsgruppering SN 2007 (kodene er angitt i tabellene).
Modul med mer detaljert næringsinndeling finnes fra tabellregisteret.
Fra menyen nedenfor finnes moduler med sammenlikning og rangering av regioner.
Skip Navigation Links
DinRegion
Sammenlikne
Byer

Velg kommune direkte fra boksen Region/kommune - eller velg først fylke for å avgrense til kommuner innen valgt fylke

Velg fylke >>

Velg region/kommune  >>>

Tabell 1. Bedriftsstruktur. Antall bedrifter etter næringsområde. 2010-2023
  Kilde: Statistisk sentralbyrå - SSB  <><>  Bearbeiding: KommuneProfilen

Antall bedrifter i utvalgte næringer. 2023. Valgt region
The chart showing Jord/Skog/Fiske series, Industri series, Bygg og Anlegg series, Varehandel series, Transport series, Informasjon series, Tekn.tjen/Eiendom series, Forr.tjen series, Undervisning series, Helse/Sosial series, Overnatt/Servering series, Priv.tjen series.
  Antall bedrifter i utvalgte næringer. 2010-2023. Valgt region

Tabell 2. Bedriftsstruktur. Andel bedrifter etter næringsområde. Prosent. 2010-2023
   Kilde: Statistisk sentralbyrå  <><>  Bearbeiding: KommuneProfilen

OmKommuneProfilen      Oppdateringer      Datagrunnlag      Regionale Inndelinger      Hjelp